REGULAMENT DE ORDINE INTERNĂ
ŞCOALA GIMNAZIALĂ “CONSTANTIN TEODORESCU” ŞI STRUCTURI,ŞOLDANU
CAP I - TEMEIUL LEGAL
ART. 1
Programul preşcolarilor se desfăşoară în intervalul 800-1300 structurat astfel: 800 – 900 – activităţi pe sectoare (ALA1), 900 – 1130 – activităţi pe domenii experentiale, 1130 -1300
- jocuri şi activităţi recreative(ALA2). Excepţie se face de la structura acestui program numai în situaţii speciale, aprobate de conducerea unităţii de învăţământ.
ART. 3
Programul pentru învăţământul primar se desfăşoară în intervalul 800 – 1215 după orarul aprobat de conducerea unităţii de învăţământ. Se accceptă modificări în structura orarului la învăţământul primar numai în situaţii speciale şi cu aprobarea conducerii unităţii de învăţământ.
ART. 4
Programul pentru învăţământul gimnazial se desfăşoară în intervalul 1215 – 1815 după orarul aprobat de conducerea unităţii de învăţământ. Se acceptă modificări în structura orarului la învăţământul gimnazial numai în situaţii speciale şi cu aprobărea conducerii unităţii de învăţământ.
ART. 5
(1)Durata orei de curs pentru clasa pregătitoare şi clasa I este de 45 minute.
(2)Durata orei de curs pentru clasele II-IV este de 45 minute.
Pauza între orele de curs este de 5 minute; a treia pauză, este pauza mare şi este de 10 de minute.
La sfârşitul programului zilnic, personalul didactic este obligat să scrie în condica de prezenţă.
(3) Program de lucru cu publicul (cadre didactice, elevi, părinţi, membrii ai comunităţii) – 1200 – 1400.
(1)Programul compartimentului contabilitate se desfăşoară în intervalul 800 - 1200.
(2)În intervalul orar 1145 – 1200 este pauză de masă.
(3)Program de lucru cu publicul (cadre didactice, elevi, părinţi, membrii ai comunităţii) – 1200 – 1400.
(1)Programul compartimentului contabilitate se desfăşoară în intervalul 1200 - 1600.
(2)Program de lucru cu publicul (cadre didactice, elevi, părinţi, membrii ai comunităţii) – 1200 – 1300.
Progrmul femeilor de serviciu şi muncitorului este următorul:
Pauza de masă este de 30 de minute.
ART. 15
lege; În cazul în care, se postează pe site-ul şcolii sau paginii facebook ale claselor, oficializate de şcoală, imagini, nume de elevi sau orice alte informaţii, este obligatoriu a se cere consimţământul scris al părinţilor.
(4)Elevii au dreptul să îşi desfăşoare activitatea în spaţii care respectă normele de igienă şcolară, de protecţie a muncii, de protecţie civilă şi de pază contra incendiilor în unitatea de învăţământ;
a)învăţământ preşcolar – alegerea este făcută de către părinţi;
b)învăţământ primar – alegerea este făcută de către părinţi;
c)învăţământ gimnazial – alegerea este făcută de către elevi.
În toate cele trei cazuri, este obligatorie respectarea PS 7.3-03 – Procedura privind stabilirea CDS.
(21) Dreptul de şcolarizare la domiciliu, în conforităţe cu prevederile legale în vigoare;
(22)Dreptul de a oferi feedback semestrial cadrelor didactice care predau la clasă,prin fişe anonime; acestea vor fi completate la clasă şi predate cadrelor didactice în vederea identificării celor mai eficiente metode didactice;
ART. 17 – Drepturi de asociere sau de exprimare
(5)Dreptul de a avea profesori repartizaţi în mod nediscriminatoriu.
d)normele de securitate şi sănătate în muncă, de prevenire şi stingere a incendiilor;
e)normele de protecţie civilă;
f)normele de protecţia mediului. Au obligaţia de a elabora şi sustine lucrări la nivel de disciplină originale, în conformitate cu cerinţele cadrului didactic de laclasă;
Se interzice preşcolarilor şi elevilor din Şcoala Gimnazială “Constantin Teodorescu” Şoldanu:
a)să distrugă documentele şcolare, precum cataloage, carnete de elev, foi matricole, documente din portofoliul educaţional, carnetul de elev, registrul elevului de serviciu etc.; b)să aducă şi să difuzeze în şcoală materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violeţa şi intoleranţa
c)să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ;
d)să deţină, să consume sau sa comercializeze , în perimetrul şcolii şi in afara acesteia, droguri, substanţe etnobotanice, băuturi alcoolice, ţigări sau să participe la jocuri de noroc;
d)să introducă şi/sau să facă uz în perimetrul şcolii de orice tip de arme sau alte produse pirotehnice cum ar fi muniţie, petarde, pocnitori, brichete etc. precum şi spray-uri lacrimogene, paralizante sau alte asemenea care, prin acţiunea lor, pot afecta integritatea fizică şi psihică a preşcolarilor sau personalului şcolii; în oricare dintre aceste situaţii, elevii vor fi deposedaţi de bunurile respective şi acestea vor deveni probă in cercetarea disciplinară; elevii nu pot fi deposedaţi de bunurile personale care nu atentează la siguranţa personală sau a celorlalte persoane din şcoală sau grădiniţă, în conformitate cu prevederile legale;
e)să difuzeze materiale electorale, de prozelitism religios, cu caracter obscen sau pornografic în spaţiul şcolar ;
f)să utilizeze telefoane mobile, dispozitive de ascultat muzică sau vizionat filme, dispozitive de înregistrare audio-video, tablete etc. în timpul orelor de curs; este permisă folosirea acestor dispozitive numai cu acordul cadrului didactic, în situaţia folosirii acestora în procesul didactic sau în situaţii de urgenţă;
g)să înregistreze activitatea didactică; prin excepţie de la această prevedere, este permisă înregistrarea, doar cu acordul cadrului didactic, în cazul în care această activitate poate contribui la optimizarea porcesului instructiv-educativ;
h)să lanseze anunţuri false către serviciile de urgenţă;
i)să aibă comportamente jignitoare, indecente, de intimidare, de discriminare şi să manifeste violenţă în limbaj şi în comportament faţă de colegi şi faţă de personalul şcolii;
j)să provoace, să instige şi să participe la acte de violeţă în spaţiul şcolar sau în afara acestuia;
k)să părăsească spaţiul şcolar în timpul pauzelor sau după începerea cursurilor, fără avizul profesorului de serviciu sau a învăţătorului sau dirigintelui;
l)să utilizeze un limbaj trivial şi invective în perimetrul şcolar;
m)să invite/faciliteze intrarea în şcoală a persoanelor străine, fără acordul conducerii şcolii;
n) să sară gardul şcolii;
o)să arunce hârtii, resturi de la mâncare, recipineţi de plastic etc. în curtea şcolii;
p)să se agaţe de aparatele de sport din curtea şcolii;
q)să coboare pe balustrada scărilor;
r)este interzis cu desăvârşire accesul elevilor în cancelarie fără a fi însoţiţi de un cadru didactic;
s)să umble cu catalogul clasei;
t)să realizeze modificări în carnetul de elev;
u)să semneze în locul părinţilor carnete de elev, carnete de corespondenţă, adrese trimise de şcoală către familie etc.;
v)să umble la întrerupătoarele sau prizele din sala de clasă, din laboratoare şi cabinete sau de pe holuri
y)elevii nu au voie cu bijuterii (brăţări, coliere etc); baieţii nu au voie cu cercei.
a) să vină cu 15 de minute înainte de începerea programului
b)să îndeplinească sarcinile trasate de profesorul de serviciu sau de directorul şcolii
f)distribuie vizitatorilor ecusonul specific (VIZITATOR sau INVITAT) după completarea în registru;
g)se asigură că vizitatorii returnează ecusoanele primite când aceştia părăsesc spaţiul şcolar;
h)anunţă profesorul de serviciu, directorul sau orice alt cadru didactic dacă au rămas porţi deschise în afara intervalului orar stabilit;
Preşcolarii şi elevii din Şcoala Gimanzială “Constantin Teodorescu”, care utilizează microbuzul şcolar, au obligaţia să respecte următoarele reguli:
a)îmbarcarea-debarcarea se face din curtea şcolii sau de pe staţiile stabilite pe traseu;
b)îmbarcarea-debarcarea se face numai după ce microbuzul şcolar a staţionat; este interzis a părăsi locul stabilit pentru aşteptarea microbuzului până când acesta nu staţionează;
c)îmbarcarea-debarcarea elevilor se face în ordine, unul câte unul, fără a se crea îmbulzeală şi numai pe uşa destinată în acestsens;
d)uşa glisantă de acces în microbuz va fi închisă-deschisă numai de cadrul didactic însoţitor sau de către şofer;
e)pe timpul transportului elevii sunt obligaţi să stea pe scaune; este interzisă ridicarea de pe scaun;
h)este obligatoriu ca elevii să păstreze curăţenia în mijlocul de transport (nu vor lăsa hârtii pe scaune sau pe jos, nu vor lăsa recipienţi din plastic, resturi de mâncareetc);
Elevii din Şcoala Gimnazială “Constantin Teodorescu” Şoldanu care obţin rezultate remarcabile în activitatea şcolară şi extraşcolară şi se disting prin comportament exemplar pot primi următoarele recompense:
a)evidenţiere în faţa colegilor clasei;
b)evidenţiere, de către director, în faţa colegilor din şcoală sau în faţa consiliului profesoral;
c)comunicarea verbală sau scrisă adresată părinţilor,în care se menţionează faptele deosebite pentru care elevul este evidenţiat;
d)burse de merit;
e)alte stimulente materiale acordate din veniturile proprii ale şcolii ori din sponzorizări;
f)premii, diplome, medalii;
g)recomandare pentru trimiterea cu prioritate în excursii sau în tabere de profil din ţară sau străinătate;
ART. 25
Performanţele elevilor la olimpiade şi concursuri pe discipline, la olimpiade sau la concursurile de creaţie tehnico-ştiinţifică şi artistică şi la olimpiadele şi concursurile sportive se recompensează financiar, în conformitate cu reglementările stabilite de Ministerul Educaţiei.
b)pentru rezultate deosebite obţinute la o disciplină;
c)pentru alte tipuri de performanţe: pentru purtare, pentru o relaţionare corespunzătoare cu colegii, pentru alte tipuri sau preocupări care merită evidenţiate.
a)au obţinut primele N medii generale pe clasă, cu condiţia ca acestea să nu fie mai mici de 9,00; pentru următoarele N medii se pot acorda menţiuni;
- pentru premiul I, media generală trebuie să fie cel puţin9,50
- pentru premiul II, media generală trebuie să fie cel puţin9,30
- pentru premiul III, media generală trebuie să fie cel puţin9
- pentrumenţiune,mediatrebuiesăfiecelpuţin8,50(menţiunilesevoracordaîn ordinea descrescătoare a mediilor, respectiv Menţiunea I, menţiunea IIetc.)
Şcoala Gimnazială “Constantin Teodorescu” Şoldanu poate stimula activităţile de performanţă înaltă ale elevilor la nivel local, judeţean, naţional şi international, prin alocarea unor premii şi burse, din partea Consiliului Reprezentativ al Părinţilor, a agenţilor economici, a fundaţiilor ştiinţifice şi culturale, a comunităţii locale etc.
a) să descrie fapta care constituie abatere disciplinară – raport scris conform modeluluiPS7.5-08
b) să precizeze ce dispoziţii legale în vigoare sau ce precizări din regulamentul şcolar a încălcat elevul respectiv
c) să audieze elevul care a săvârşit abaterea disciplinară şi să precizeze motivele pentru care au fost înlăturate apărările formulate de elevul respectiv (conform Legii 272/2004 – Legea privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului)
-fapta săvârşită
-împrejurările în care fapta a fost săvârşită
-gradul de vinovaţie al elevului
-consecinţele abaterii disciplinare
-comportarea generală a elevului în şcoală, în famile, în societate
c)retragerea temporară sau definitivă a bursei de merit, a bursei sociale;
d)mutarea disciplinară la o clasă paralelă, din aceeaşi unitate de învăţământ;
a)deranjarea orelor de curs (sporadic, fără a serepeta);
b)nepregătirea lecţiilor sau a temelor ;
c)nu are carnetul de elev la el;
d)nu prezintă carnetul de elev pentru a fi semnat de părinţi;
e)aleargă pe hol şi face gălăgie în pauze (cel mult 2 abateri);
f)nu-şi îndeplineşte sarcinile de elev de serviciu în clasă sau pe şcoală (pentru prima abatere;
g)pentru elev de serviciu pe clasă – va fi planificată încă o săptămână zi de zi; pentru elev de serviciu pe şcoală – nu va mai fi repartizat până la sfârşitul semestrului;
h)coboară pe balustrada scărilor;
i)circulă pe scara rezervată cadrelor didactice;
j)sare gardul şcolii (o abatere);
k)nu are materialele necesare pentru desfăşurarea unor ore de curs (cel mult o abatere la fiecare obiect de studiu);
l)nu are echipament sportiv pentru orele de educaţie fizică;
m)altercaţii verbale cu colegii dar fără a se folosi expresii vulgare;
n)aruncă hârtii, resturi de la mâncare, recipineţi de plastic etc. în curtea şcolii;
o)se agaţă în mod repetat de aparatele de sport din curtea şcolii;
p)costumaţie şi coafură indecentă; podoabe extravagante (o abatere);
7)Comportamente pentru care se aplică sancţiunea “mustrarea scrisă”:
a)deranjarea repetată a orelor de curs;
b)altercaţii verbale cu colegii, folosind expresii injurioase;
c)costumaţie şi coafură indecente – podoabe extravagante – a doua abatere;
d)deteriorarea repetată a unor bunuri din şcoală sau din curtea şcolii;
f)pleacă de la orele de curs fără a anunţa (chiul) – de la a -2 a abatere;
g)accesul repetat în cancelarie fără a fi însoţiţi de un cadru didactic;
h)aduce şi difuzează în şcoală materiale care prin conţinutul lor atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa;
i)blochează căile de acces în spaţiile de învăţământ;
j)posedă şi difuzează materiale cu caracter obscen şi pornografic;
k)se adresează necuvincios personalului unităţii de învăţământ, în mod repetat;
l)pleacă de la ore fără să anunţe învăţătorul/profesorul/dirigintele/directorul;
m)semnează carnetele de elev în locul părinţilor;
n)introduce în şcoală pocnitori, petarde;
o)participă la jocuri de noroc;
p)postează pe reţele de socializare imagini şi clipuri video din timpul programului şcolar sau din spaţiul şcolar;
q)alte comportamente pe care le consideră învăţătorul, dirigintele,consiliul clasei, consiliul profesoral.
ART. 31
Comportamente pentru care se aplică sancţiunea “retragerea bursei de merit sau a bursei sociale”:
a)absenţe repetate de la orele de curs (chiul) – de la a doua abatere;
b)dacă depăşeşte de 10 absenţe nemotivate;
c) foloseşte telefonul mobil, dispozitive de ascultare/vizionare, de înregistrare audio-video
– a douaabatere;
d)distrugerea în mod repetat a bunurilor şcolare (din şcoală şi din curtea şcolii);
e)aduce şi difuzează în şcoală materiale care prin conţinutul lor atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa şi intoleranţa – a doua abatere;
f)posedă şi difuzează materiale cu caracter obscen şi pornografic – a doua abatere;
g)semnează carnetele de elev, carnete de corespondenţă în locul părinţilor – a doua abatere;
h)altercaţii verbale cu colegii, folosind expresii injurioase şi conflicte fizice;
m)organizează sau participă la acţiuni de protest care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ sau care afectează prezenţa la cursuri a elevilor;
n)lansează anunturi false la serviciul de urgenţă;
o)adresează cuvinte injurioase colegilor (în mod repetat) şi jigneşte personalul didactic şi nedidactic al şcolii;
p)postează pe site-uri sau reţele de socializare imagini şi/sau clipuri din timpul programului sau din spaţiul şcolar; - a doua abatere
q)alte comportamente pe care le consideră învăţătorul, dirigintele,consiliul clasei, consiliul profesoral.
Comportamente pentru care se aplică sancţiunea “mutarea disciplinară”:
a)deranjează în mod repetat colectivul de elevi alclasei
f)posedă şi difuzează materiale cu caracter obscen şi pornografic – a treia abatere
g)postează pe site-uri şi reţele de socializare imagini şi/sau clipuri din spaţiul şcolar.
În învăţământul gimnazial, la fiecare 10 absenţe nemotivate pe semestru din totalul orelor de studiu sau la 10% absenţe nejustificate din numărul de ore pe semestru la o disciplina, nota la purtare se scade cu un punct.
Hotararea de soluţionare a contestaţiei nu este definitivă şi poate fi atacata la instanta de contencios administrativ competenta.
SECTIUNEA 1 – DREPTURILE PERSONALULUI DIDACTIC ART. 37
Personalul didactic din Şcoala Gimnazială “Constantin Teodorescu” Şoldanu are drepturi care decurg din Legea 1/2011 cu completările şi modificările ulterioare, de legislaţia specifica în vigoare şi de regulamente şi contractual individual de munca.
Dreptul la iniţiativă profesională constă în:
a)conceperea activităţii profesionale şi realizarea obiectivelor educaţionale ale disciplinelor de învăţământ, prin metodologii care respecta principiile psihopedagogice;
b)utilizarea bazei materiale şi a resurselor învăţământului, în scopul realizarii obligaţiilor profesionale;
c)punerea în practica a ideilor novatoare pentru modernizarea procesului de învăţământ.
Personalului didactic din Şcoala Gimnazială “Constantin Teodorescu” Şoldanu, care nu posedă locuinta în localitate, i se decontează cheltuielile de transport, conform legii.
Copiii personalului didactic din şcoala sunt scutiti de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în învăţământul superior şi beneficiază de gratuitate la cazarea în camine şi internate.
Personalul didactic şi didactic auxiliar din învăţământ beneficiază de o compensatie de la bugetul asigurarilor sociale de stat de 50% din valoarea cazarii, mesei şi tratamentului în bazele de odihna şi tratament.
ART. 48
Personalul didactic titular care din proprie iniţiativă solicita sa se specializeze / sa continue studiile, are dreptul la concediu fără plata. Durata totala a acestuia nu poate depaşi 3 ani într-un interval de 7 ani. Aprobările în aceste situaţii sunt de competenta unităţii şcolare prin consiliul de administraţie, daca se face dovada activităţii respective.
Pentru profesorii de specialitate, care au o vechime în învăţământ de peste 25 de ani, gradul didactic I şi cei din corpul profesorilor mentori, norma didactica se poate reduce cu 2 ore săptămânăl, fără diminuarea salariului, cu încadrarea în bugetul aprobat.
Personalul didactic titular cu contract de munca pe perioada nederminata poate beneficia de concediu fără plata pe timp de un an şcolar, o data la 10 ani, cu aprobarea I.S.J. Călăraşi.
Personalul didactic şi didactic auxiliar din Şcoala Gimnazială “Constantin Teodorescu” Şoldanu are dreptul sa se înscrie la concursul de acordare a gradatiei demerit.
b)Şcoala Gimnazială “Constantin Teodorescu” Şoldanu acorda titlul de “Profesorul anului” pentru cadrele didactice din şcoala şi gradinita în baza unei proceduri specfice realizata la nivelulCEAC.
b)işi exercita libertatea de opinie, de a expune sau ridica probleme în consiliile profesorale;
c)beneficiază de audiențe, pentru rezolvarea unor situații speciale ivite;
d) au acces la secretariat, eliberarea în timp util a actelor/documentelor solicitate;
e)beneficiază de un tratament respectuos din partea compartimentului secretariat/contabilitate și a conducerii;
f) beneficiază de asistență medicală, de sprijin psiho-pedagogic și psihologic;
g)beneficiază de zile libere în conformitate cu legislaţia în vigoare (în situații speciale, cu asigurarea acoperirii programului de lucru prin supliniri);
h)beneficiază de o încadrare didactică nepărtinitoare, conform pregătirii și performanțelor obținute.
Cadrele didactice au obligaţia morala sa işi acorde respect reciproc şi sprijin în îndeplinirea obligaţiilor profesionale.
Personalul didactic este obligat sa respecte Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al şcolii, Regulamentul de Ordine Internă, Codul Etic, toate prevederile din fisa postului precum şi orice prevedere legala care se adresează şcolii.
Toate cadrele didactice din şcoala au obligaţia sa participe la activităţi de formare continua, în condiţiile legii.
Cadrele didactice au îndatoriri şi legate de:
(1)Activitatea didactică
–a)pregătirea corespunzătoare a lecţiilor şi a fiecărei activităţi desfăşurate cu elevii şi efectuarea orelor de predare-învăţare;
b) studiul planurilor, programelor, al manualelor şcolare, al literaturii de specialitate;
c)întocmirea planificărilor calendaristice şi proiectarea unităţilor de învăţareconform cerinţelor în vigoare pentru fiecare disciplină;
d)pregătirea materialelor didactice, mijloacelor de învăţămînt audio- vizuale, a aparatelor şi instrumentelor de lucru;
e)pregătirea lucrărilor practice, a experienţelor şi a demonstraţiilor;
f)confecţionarea unor materiale didactice necesare desfăşurării procesului de predare- învăţare;
g)evaluarea portofoliilor, proiectelor, referatelor şi temelor efectuate de elevi;
k)încheierea situaţiei la învăţătură a elevilor în termenele şi potrivit prevederilor legale;
l)participarea la acţiunile comisiei metodice, a cercurilor pedagogice, lecţii deschise, interasistente, informări bibliografice, schimburi de experienţă, dezbateri, etc.;
m)participarea la consiliile profesorale, comisiile metodice, la consfătuiri, conferinţe de specialitate, sesiuni ştiinţifice;
n)efectuarea serviciului pe şcoală şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce decurg de aici;
o)perfecţionarea pregătirii profesionale, de specialitate şi pedagogice, formarea continuă;
p)valorificarea virtuţilor educative ale disciplinei pe care o predă fiecare cadru didactic;
q)evacuarea elevilor din sălile de clasă pe parcursul pauzelor;
r)supravegherea procesului de igienizare a clasei la finele programului zilnic.
(2)Activități extrașcolare
a)organizarea unor activităţi de orientare şcolară şi profesională a elevilor;
b) colaborarea cu familiile elevilor;
c)organizarea de şedinţe/lectorate cu părinţii;
d) participarea la organizarea şi desfăşurarea tezelor,a concursurilor, în calitate de supraveghetori sau de evaluatori;
e)organizarea şi participărea cu elevii la acţiuni cultural artistice, vizite, excursii, tabere, concursuri de educaţie ecologică, sanitară, rutieră, PSI, etc.
(3)Activitatea educativă
c)evidenţa absenţelor nemotivate, a actelor de indisciplină, studierea cauzelor acestora, anunţarea părinţilor, avertizarea familiilor când elevii realizează numărul de absenţe incriminat de regulament;
d)completarea corectă a catalogului şi verificările periodice ale acestuia;
e)participărea la activităţile comisiei metodice din care fac parte;
(4)Întocmirea documentelor școlare
a)Planificările calendaristice şi proiectările pe unităţi de învăţare la disciplina predată la fiecare clasă b)Planificările calendaristice şi programa aprobată de ISJ Călăraşi la disciplinele din Curriculum la decizia şcolii (opţionale - ca disciplină nouă)
c)evitarea disputelor critice cu elevii şi părinţii pe tema competenţei de specialitate sau pedagogice a altor cadre didactice, precum şi a disputelor care vizează aspecte ale vieţii personale a cadrelor didactice.
d)respectarea normelor SSM şi de protecţie civila.
şi G.P.N. Şoldanu raspund disciplinar pentru încălcarea cu vinovatie a îndatoririlor ce le revin potrivit contractului individual de munca, precum şi pentru încălcarea normelor de comportare care daunează interesului învăţământului şi prestigiului şcolii şi gradinitei, conform legii. Sancţiunile disciplinare care se pot aplica personalului didactic, în raportde gravitatea abaterilor,sunt:
a)observaţia scrisă;
b)avertisment;
c)diminuarea salariului de baza, cumulat când este cazul, cu indemnizatia de conducere cu până la 15%, pe o perioada de 1-6 luni;
d)suspendarea, pe o perioada de până la 3 ani, a dreptului de înscriere la un concurs pentru ocuparea unei functii superioare sau pentru obţinerea gradelor didactice ori a unei functii de conducere, îndrumare sau control;
e)destituirea din functia de conducere;
f)desfacerea disciplinară a contractului individual de munca;
Orice persoana poate sesiza şcoala cu privire la săvârşirea unei fapte ce poate constitui abatere disciplinară. Sesizarea se face în scris şi se înregistrează la secretariatul şcolii.
În procesul de semnalare a unor abateri disciplinare, în funcţie de situatie, se vor folosi şi procedurile SCIM PO-01 – Monitorizarea comportamantului etic şi PS-06-Semnalarea neregularităţilor.
Pentru cercetarea abaterilor prezumate săvârşite de personalul didactic şi personalul de conducere, comisiile de cercetare disciplinară se va respecta PS …………………..
Comisiia de cecetare disciplinară este numita de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.
Şoldanu şi G.P.N. Şoldanu au dreptul de a contesta, în termen de 15 zile de la comunicăre, decizia respectivă la colegiul de disciplina de la pe langa I.S.J. Călăraşi. Daca sancţiunea a fost adresata directorului şcolii, acesta are dreptul de a contesta în termen de 15 zile de la comunicăre, la Colegiul central de disciplina al Ministerului Educaţiei Naţionale.
(4)Dreptul cadrului didactic de a se adresa instantelor judecâtoresti este garantăţ.
Sancţiunea se stabileşte, pe baza raportului comisiei de cercetare, de către autoritatea care a numit aceasta comisie şi se comunică celui în cauza, prin decizie scrisă, după caz, de către directorul unităţii de învăţământ sau inspectorul şcolar general, în cazul directorului.
Raspunderea patrimoniala a personalului didactic precum şi a directorului se stabileşte conform legislaţiei muncii. Decizia de imputare, precum şi celelalte acte pentru recuperarea pagubelor şi a prejudiciilor se fac de conducerea şcolii, în afară de cazurile când, prin lege, se dispune altfel.
SECTIUNEA 1 – DREPTURILE PERSONALULUI DIDACTIC AUXILIAR
ART. 66
Drepturile personalului didactic auxiliar sunt cele care decurg din legislaţia în vigoare, din regulamentele specifice şi din prevederile contractului individual de munca.
Personalul didactic auxiliar are dreptul de a face parte din asociatii şi organizaţii sindicale, profesionale şi culturale, naţionale şi internationale, legal constituite, în conformităate cu prevederile legii.
Personalul didactic auxiliar are obligaţia de a respecta prevederile din fisa postului.
Personalul didactic auxiliar are obligaţia de a participă la activităţi de formare în condiţiile legii.
Personalul didactic auxiliar beneficiază de o compensatie de la bugetul asigurarilor sociale de stat de 50% din valoarea cazarii,mesei şi a tratamentului în bazele de odihna şi tratament.
Obligaţiile personalului didactic auxiliar sunt cele care revin din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al şcolii, din fisa postului şi din regulamentele, legislaţia şi procedurile SCIM sau CEAC din şcoala, în vigoare.
Raspunderea disciplinară şi patrimoniala se reglementează în conformitate cu art. 60- 65 din prezentul regulament.
SECTIUNEA 1 – DREPTURILE PERSONALULUI NEDIDACTIC
ART. 74
Personalul nedidactic din Şcoala Gimnazială “Constantin Teodorescu” şi G.P.N. Şoldanu au dreptul:
Personalul nedidactic din unitatea de învăţământ are următoarele îndatoriri:
a)Sunt subordonați directorului şi colaborează cu profesorii şi restul personalului din şcoală;
b)Asigură curăţenia sectorului repartizat în cadrul şcolii (spală grupurile sanitare după fiecare pauză, coridoarele şcolii) conform fişei postului;
c)Îngrijeşte şi răspunde de obiectele de inventar existente în sectorul repartizat, de starea de curăţenie din sectorul de activitate;
d)În perioada vacanţelor realizează, împreună cu muncitorul de întreţinere, lucrări de igienizare şi reparaţii, în vederea deschiderii în condiţii bune a noului an şcolar sau a semestrelor;
e)Îşi efectuează periodic analizele medicale pentru prevenirea îmbolnăvirii colectivului;
f)Îndeplineşte şi funcţia de curier precum şi alte însărcinări primite din partea conducerii şcolii.
ART. 76
disciplinară, avand dreptul de a aplica, potrivit legii, sancţiuni disciplinare salariatilor sai ori de cate ori constata ca acestia au săvârşit o abatere disciplinară.
ART. 78
Angajatorul stabileşte sancţiunea disciplinară aplicabila în raport cu gravitatea abaterii disciplinare săvârşite de salariat, avandu-se în vedere următoarele:
contractuale, sa il despagubeasca pe salariat în situaţia în care acesta a suferit un prejudiciu material sau moral din culpa angajatorului în timpul îndeplinirii obligaţiilor de serviciu sau în legatura cu serviciul.
Art. 254. (1) Salariatii raspund patrimonial, în temeiul normelor şi principiilor raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina şi în legatura cu munca lor.
ART. 85
fi despagubit pe angajator şi cel în cauza se încadrează la un alt angajator ori devine funcţionar public, retinerile din salariu se fac de către noul angajator sau noua institutie ori autoritate publica, după caz, pe baza titlului executoriu transmis în acest scop de către angajatorul pagubit.
În cazul în care acoperirea prejudiciului prin retineri lunare din salariu nu se poate face într-un termen de maximum 3 ani de la data la care s-a efectuat prima rata de retineri, angajatorul se poate adresa executorului judecatoresc în condiţiile Codului de procedura civila.
ART. 87
Accesul în spaţiul şcolar se face pe baza PS 5.5-01 – Accesul în spaţiul şcolar.
ART. 89
d)completează şi monitorizează Registrul pentru evidenta accesului în spaţiile unităţii de învăţământ;
a)sa se asigure ca exista creta la tabla;
b)sterge tabla şcolara pentru următoarea ora de curs;
c)rămâne în sala de clasă în situaţia în care clasa merge sa desfăşoare ora de curs în cabinet şi laboratoare sau pe terenul de sport;
d)rămâne în sala de clasă pe parcursul pauzelor;
e)anunţă profesorul de serviciu în cazul desfăşurarii unor evenimente care contravin regulamentele şcolare în timpul pauzelor;
f)anunţă femeia de serviciu în cazul în care, din diferite motive, sala de clasă necesita curăţenie;
pe toate cele 2 cai de acces ;
b)la şedinţele/consultaţiile cu părinţii organizate de şcoala;
c)pentru rezolvarea unor probleme referitoare la acte/documente de studii sau alte situaţii şcolare care implica relatia directa cu acestia;
d)la întalnirile solicitate de părinţi/reprezentanti legali;
e)la diferite evenimente publice şi activităţi şcolare/extracurriculare organizate în şcoala;
f)pentru sprijinirea elevilor preşcolari şi de clasă pregătitoare şi clasă I în şi din sala de curs;
g)pentru desfăşurarea unor activităţi cu cadrele didactice.
Accesul şi activitatea în cabinetele şi laboratoarele din şcoala se vor face în baza propriilor regulamente ale acestora.
Accesul şi activitatea pe terenul de sport se va face în baza Regulamentului de funcţionare şi folosire a bazei sportive care se constituie ca Anexa 1 la acest regulament.
La fiecare dintre curse, microbuzul şcolar este însotit de un cadru didactic, care are îndatoririle prevăzute în regulament.
ART. 95
Îndatoririle elevilor pe timpul transportului cu microbuzul şcolar sunt cele precizate în regulamentul de folosire a microbuzului şcolar.
Semnele distinctive pentru elevii Şcolii Gimnaziale “Constantin Teodorescu” Şoldanu
sunt:
Anunturile, informaţiile cu caracter general, valabile pentru întreg personalul se fac
prin:
a)sedinta ordinara sau extraordinara, în pauza, daca nu depăşeşte durata de 10 minute sau în afara orelor de program, daca durata unei pauze nu estesuficienta;
c)avizare la avizierul şcolii de pe hol (când sunt de interes general – pentru elevi, cadre didactice, personal administrativ şi părinţi) sau la avizierul din cancelarie când privesc numai cadrele didactice; de afişarea la aceste aviziere se vor ocupa persoanele desemnate de conducerea şcolii
d)prin postare pe site-ul şcolii
-respectand standardul 12 (tipul informaţiilor din institutie), standardul 13(canale de comunicare) şi PO-02(SCIM).
ART.99 Anunturile cu caracter limitat se fac prin informare individuală în scris, sub semnatura;
ART. 100 Sesizarile se fac ierarhic prin depunerea documentului scris la secretariat cu nr de înregistrare:
- cadre didactice sef de catedradirectorconsiliul de administraţieinspectorat şcolar
-personal administrativedirectorconsiliul de administraţieinspectorat şcolar
-personal auxiliar director consiliul de administraţie inspectorat şcolar
-elevi învăţător/diriginte director consiliu de administraţieinspectorat şcolar
-părinţi învăţător/diriginte director consiliu de administraţieinspectorat şcolar
ART.101 Contestaţiile se fac la conducerea şcolii iar în caz de nerezolvare la Inspectoratul şcolar
ART. 102 Orice contestaţie se face în scris şi se înregistrează la secretariatul şcolii
ART. 103 Directorul şcolii este obligat sa comunice în scris contestatarului decizia luata conform legii în termen de 20 zile
CAPITOLUL I Cadrul general
Art.1. Accesul şi activitatea în cadrul bazei sportive a Şcolii Gimnaziale Constantin Teodorescu sunt reglementate de prezentul regulament. Baza sportivă a şcolii este compusă din 2 terenuri de sport cu suprafata sintetica.
Art. 2. Baza sportivă este un bun dat spre administrare pe termen nelimitat prin Hotarare a Consiliului Local Şoldanu, pus la dispoziţia elevilor şi personalului şcolii gratuit.
Art.1. Accesul pe terenurile de sport se face numai în prezenta profesorului de educaţie fizica; elevii asteapta în sala de clasă pentru a fi preluati de către profesor şi duşi pe teren; participarea la activităţi este permisa numai în echipament sportiv adecvat; elevii care nu au echipament sportiv nu participă la activităţile sportive desfăşurate dar ajuta cadrul didactic (masuratori, jaloane etc.)
Art.2.Pe terenul de sport se pot desfăşura activităţi prevăzute în orarul şcolii, activităţi extracurriculare şi adunari ale elevilor pentru diferite evenimente din viata şcolii.
Art.3.Toate activităţile desfăşurate au loc numai sub supravegherea profesorului de sport sau a profesorului de serviciu; în cazul desfăşurarii unor activităţi extracuriculare întreaga responsabilitate pentru desfăşurarea activităţilor revine organizatorilor.
Art.4. În cazul desfăşurarii unor activităţi extracurriulare, coordonatorul acestora va depune la secretariatul şcolii un document în care sa se precizeze: denumirea activităţii, tipul activităţii, data desfăşurarii, cadre didactice implicate, reponsabilităţi, număr de elevi implicati, numele şi prenumele elevilor, norme de protecţie, semnaturile elevilorşi părinţilor; activitatea se poate desfăşura numai daca a fost aprobata de directorul unităţii de învăţământ.
Art.5.Elevii au obligaţia de a executa numai sarcinile specifice primite de la profesor; executarea oricaror altor miscari de către elevi, este interzisă.
Art.6. În cazul folosirii unor aparate, instrumente sau mingi, elevii au voie sa le foloseasca numai sub supravegherea cadrului didactic.
Art.7. Accesul oricarei alte persoane pe baza sportiva în timpul desfăşurarii activităţilor este interzis.
Art.8. Profesorului de sport ii este interzis sa părăsească baza sportiva în timpul desfăşurarii activităţilor; în caz de urgenta, solicita prezenta unui coleg pentru supraveghere (când lipseste maxim 5 minute) sau conduce elevii la sala de clasă şi anunţă directorul sau profesorul de serviciu.
Art.9. Pe durata pauzelor, elevilor le este interzisă intrarea pe terenul de sport; terenul de sport se va încuia în aceasta perioada.
Art.10. Elevii au obligaţia să menţină ordinea şi curăţenia în incinta bazei sportive şi îşi asumă răspunderea pentru acţiuni care încalcă ordinea publică.
Art.11. Se recomandă menţinerea unei ţinute decente şi folosirea unor parfumuri de intensitate scăzută sau medie.
Art.12.Mâncarea şi băutura (cu excepţia apei) nu sunt permise pe terenuri . Eventualele resturi sau ambalajele, vor fi colectate şi aruncate în locurile special amenajate.
Art.13.Înjurăturile, insultele precum şi gesturile indecente sunt interzise. Tonul discuţiilor va fi redus laminimum;
Art.14.Elevul este obligat să utilizeze cu grijă şi în mod adecvat echipamentul sportiv, în mod contrar el îşi asumă răspunderea pentru riscurile traumatismelor ce pot surveni în urma utilizării lui neadecvate.
Art.15. Lovirea şi degradarea intenţionată a oricărei suprafeţe este interzisă. În cazul
în care echipamentul şi/sau dotările se deteriorează din vina elevului, persoana în cauză va acoperi toate cheltuielile materiale pentru înlăturarea deteriorărilor produse de către el,echipamentului sportiv sau bunului respectiv şi/sau reparaţiile necesare; profesorul de sport sau cadrul didactic supraveghetor are sarcina de a întocmi un raport directorului şcoliicândconstataacestluru.
Art.16. Este interzis accesul cu animale de companie în incinta bazei sportive.
Art.17. Este interzisă accesarea bazei sportive pentru persoanele care au în momentul respectiv o boală contagioasă.
Art.18.Nerespectarea obligaţiilor ce decurg din prevederile prezentului regulament vor fi supuse comisiilor la nivel de şcoala şi cei implicati vor suporta consecinţele.
.
CAPITOLUL I SCOPUL
Art. 1 Scopul principal al utilizării mijloacelor de transport şcolar, este transportul dus-întors al elevilor, între localitatea de domiciliu a acestora şi unitatea de învătământ în care îşi desfăşoară cursurile (Soldanu-Negoesti)
Art. 2 Alte scopuri de utilizare pentru activităti specific educaţionale sunt:
Art. 3 Pentru folosirea mijloacelor de transport şcolar în scopurile prevăzute la art. 2 este nevoie de avizul conform al inspectorului şcolar general/inspectorului şcolar general adjunct şi de cel al primarului localităţii;
Avizul se obţine în urma întocmirii de către directorul unitătii de învătământ a unui memoriu justificativ în acest sens.
Art. 4 (1) Utilizarea microbuzelor şcolare pentru transportul elevilor este permisă doar dacă acestea îndeplinesc toate condiţiile legale (se află în stare tehnică corespunzătoare, sunt dotate conform legislaţiei în vigoare, sunt achitate taxele de drum, asigurarea RCA, asigurare pentru persoanele transportate etc).
(2) Cheltuielile implicate de îndeplinirea condiţiilor prevăzute la aliniatul (1) cad în sarcina scolii şi trebuiesc prevăzute ca atare în bugetul unitătii şcolare.
UTILIZAREA MICROBUZULUI
Art. 5 Pentru mijloacele de transport şcolar conducerea unitătii de învătământ este cea care stabileşte orarul de funcţionare, traseul, numărul de elevi transportăţi într-o cursă şi numărul de curse efectuate zilnic (anexa 1).
Art. 6 La stabilirea orarului de funcţionare se vor avea în vedere:
În cazuri bine justificăte se solicită printr-un memoriu justificativ aprobarea inspectorului şcolar general pentru decalarea orelor de începere a cursurilor.
Art. 7 (1) Traseul cu staţiile de îmbarcare şi debarcare ale elevilor va fi discutat în Consiliul de Administraţie al şcolii .
Art. 8 Numărul de elevi transportaţi într-o cursă nu poate depăşii numărul locurilor. Numărul de curse efectuate zilnic se face cu consultarea şi cu avizul Consiliului Local Şoldanu şi în funcţie de resursele financiare prevăzute în bugetul şcolii.
Art. 9 În cazuri bine justificate şi fără a perturba graficul de transport al elevilor, microbuzele pot fi folosite (eventual concomitent) şi pentru transportul cadrelor didactice sau altor categorii de angajati ai unitătii de învătământ, specificându-se exact, nominal persoanele angajate ale institutiei şcolare care se deplasează, pe ce rute şi pe grafice orare.
Art. 10 Pentru utilizarea microbuzului şi pe alte trasee decât cele stabilite, fără a perturba graficul de transport al elevilor, este nevoie de o notă de fundamentare întocmită de directorul şcolii şi avizată de către inspectorul şcolar general/ inspectorul şcolar general adjunct. Acest lucru este posibil temporar şi în cazuri bine justificate, în condiţiile respectării legislaţiei în vigoare în ceea ce priveşte transportul de persoane.
Art. 11 (1) Microbuzele şcolare nu pot efectua transport public de persoane la terte persoane sau unităti.
Art. 12 Aceste microbuze şcolare pot efectua transport de persoane în afara granitelor tării ( în spaţiul Uniunii Europene) în condiţiile legii şi cu respectarea tuturor regulamentelor naţionale şi internationale privind transportul rutier public de persoane.
Art. 13 Responsabilitatea privind eliberarea foilor de parcurs, semnarea, precum şi trimiterea conducătorilor auto cu microbuzele şcolare pe traseele stabilite o are coordonatorul de transport al unităţii şcolare .
Art. 14 Responsabilităti şi sarcini ale conducătorului auto:
PARTICIPĂREA LA ACTIVITĂłI EDUCATIVE ŞCOLARE ŞI EXTRAŞCOLARE
Art. 15 (1) Efectuarea transportului pentru activităti educative şcolare şi extraşcolare (inclusiv excursiile) se va efectua de regulă, în afara orelor de curs sau învacante.
Art. 16 Deplasarea echipajelor cu copii, la toate activitătile deservite de către microbuz se va face doar după aprobarea deplasării de către conducerea unitătii şcolare, respectiv directorul institutiei, precum şi a inspectorului şcolar general/inspectorului şcolar general adjunct, după prelucrarea şi însuşirea elevilor a normelor de comportament şi sigurantă pe toată perioada efectuăriitransportului.
Art. 17 Directorul unitătii şcolare este cel ce are responsabilitatea numirii delegatului (conducătorului de grup) în cazul participării grupurilor de elevi la acest tip de activităţi;
Art. 18 Pe toată durata efectuării deplasării, conducătorii de grup vor fi direct răspunzători de buna desfăşurare a deplasării, de integritatea fizică a elevilor, precum şi de respectarea programului şi a condiţiilor aprobate pentru deplasarearespectivă.
Art. 19 (1) În funcţie de durata şi lungimea traseului sunt absolut obligatorii respectarea condiţiilor legale privind numărul conducătorilor auto şi a timpilor de repaus şi de marş.
(2) Conducerea unitătii şcolare va lua măsuri pentru asigurarea pe perioada deplasării a numărului de conducători auto necesari conform prevederilor legale.
Art. 20 Fiecare unitate şcolară detinătoare de microbuz de transport şcolar va întocmi şi păstra un dosar complet cu toate activitătile efectuate cu microbuzul şcolar, separat fată de activitătile zilnice, cu transportul elevilor la şcoală şi invers.
Art. 21 ÎNDATORIRILE ELEVLOR
(1)imbaracarea-debarcarea se face din curtea şcolii sau de pe staţiile stabilite pe traseu;
(2)îmbarcarea-debarcarea se face numai după ce microbuzul şcolar a staţionat; este interzis a părăsi locul stabilit pentru aşteptarea microbuzului până când acesta nu staţionează;
(3)îmbarcarea-debarcarea elevilor se face în ordine, unul cate unul, fără a se crea imbulzeala şi numai pe usa destinata în acestsens;
Art. 22 ÎNDATORIRILE CADRULUI DIDACTIC ÎNSOTITOR
Art. 23 (1) Cheltuielile cu utilizarea şi întretinerea microbuzelor de transport şcolar se estimează luând în considerare:
(2 Toate aceste cheltuieli vor fi incluse în proiectul de buget al scolii la începutul fiecărui an financiar (sau cu ocazia eventualelor rectificări de buget). După aprobarea bugetului de către consiliul local, executia bugetului revine unitătii de învătământ.
Art. 24 Nu se vor percepe sub nicio formă taxe de la elevi sau de la unitătile şcolare arondate pentru transportul elevilor de la domiciliu la şcoală şi de la şcoală la domiciliu.
Art. 25 Cu microbuzul şcolar, pot călători, fără plată, şi cadrele didactice şi didactice auxiliare ale unitătii şcolare detinătoare de microbuz, care nu dispun de locuintă şi cărora nu li se poate asigura o locuintă corespunzătoare în localitatea unde au postul.